Svetoznámy šéfkuchár a jeho nová kniha v slovenčine

Americký kuchár Joshua Weissman nie je zástancom rýchleho občerstvenia ani polotovarov. Vie, že ak si chcete dať hamburger či sendvič, je najlepšie si ho pripraviť doma, a navyše z čerstvých surovín. Je profesionálnym kuchárom s originálnym zmyslom pre humor. Na svojom YouTube kanáli má viac ako 6 miliónov odberateľov. Ďalších 6 miliónov na TikToku!

Svojou jedinečnou knihou " target="_blank">Varenie bez výhovoriek vám odovzdá jednoduché, ale pravdivé posolstvo: Pripraviť skvelé jedlo nejaký čas trvá. Jeho kuchárska kniha je preto rozdelená na dve časti. V prvej časti dáva Joshua svojim čitateľom tipy a návody, ako si pripraviť takzvaný základ – základné ingrediencie na prípravu jedál. Z nich potom môžete začať variť a pripravovať zložitejšie pokrmy.

Kniha vás prevedie všetkými jedlami dňa, od raňajkových receptov, cez hlavné jedlá, šaláty, dresingy, majonézy, syry, cestoviny, mäsové jedlá, ryby, až po dezerty. Nenechajte si jeho rady ujsť a naučte sa variť zdravo, s humorom a bez výhovoriek.

Vypočujte si EXKLUZÍVNY rozhovor
Pre podcast Knižný kompas:

 

  Na jeho youtube kanáli je takmer každé tri dni nejaké video, recept. Napríklad jedno-dolárový mega francúzsky toast, úžasná quesadilla tiež za jeden dolár, alebo obrovské škoricové slimáky za jediný dolár. Prípadne Ako si doma urobiť autentické kórejské barbecue, aj Perfektné domáce donuty.

Hoci väčšina z nás preferuje jedlá, ktoré sú nenáročné na prípravu a na suroviny, Joshua sa modernému spôsobu varenia a stravovania stavia na odpor: „Mohli by sme, prosím, prestať s prívalom jedál, ktoré sú hotové za 2,3 sekundy a ktoré potrebujú len 1 ingredienciu? Chápem... sme zaneprázdnení. Ale zamerajme sa na to, že dokonale pripravené hamburgery nerastú na stromoch.“

Moderátor Bruno Ciberej o knihe Varenie bez výhovoriek:

 

 


Joshua Weissman

Je profesionálnym kuchárom, ktorý rád nakrúca zábavné, vzrušujúce a inšpiratívne videá o jedle a varení. Je posadnutý chlebom a rád jedáva veci, v ktorých je veľké množstvo masla. Všetko, čo chce, je pobaviť svojich fanúšikov a nadchnúť ich pre jedlo. Na a samozrejme,  inšpirovať ich, aby niečo dobré  a kvalitné uvarili.
Kniha vyšla vo vydavateľstve Ikar.

Milan Buno, knižný publicista