Staňte sa majstrom jasnej a účinnej komunikácie

Ľudí dnes neprestajne bombarduje nekonečná záplava informácií – nielen z televízie a klasických médií, ako to bolo ešte nedávno, no predovšetkým smršť článkov, upozornení, newslettrov, príspevkov a správ na sociálnych sieťach, kde každý bojuje o svoju chvíľočku na výslní.
Časy sa zmenili a zmenil sa aj spôsob šírenia informácií, no napriek tomu píšeme rovnakým spôsobom ako predtým, ba i viac. Chrlíme tisíce slov a pointu balíme do slovnej vaty, ktorú si napokon nikto neprečíta a podstata nám uniká.

Keď novinári a zakladatelia spoločnosti Axios presedlali z tlačených médií do online priestoru, s hrôzou si uvedomili, že ich starostlivo vypracované články vlastne nikto nečíta. Pochopili, že nastal čas na zmenu – prestali sa sústreďovať na seba a zamerali sa na čitateľa. Vynašli priekopnícky štýl Stručne a jasne, úderný a vecný, ktorým adresátovi okamžite oznámia, čo potrebuje vedieť, a dajú mu priestor, aby sa sám rozhodol, či sa o téme chce dozvedieť viac.

Pre obrovský úspech tohto nového štýlu vytvorili nielen komerčný systém Stručne a jasne na stránke SmartBrevity.com, ktorý môže použiť každý človek hovoriaci po anglicky, ale aj príručku s prehľadne zoradenými tipmi a trikmi, ako dosiahnuť, aby vaše texty zaujali a aby ste sa stali neprehliadnuteľným komunikátorom, nech už vytvárate akýkoľvek obsah.

Najlepší lídri v dejinách boli často aj najlepší komunikátori. Jim, Mike a Roy vytvorili návod pre zákonodarcov, vedúce osobnosti firiem a množstvo ďalších záujemcov, ako radikálne zmeniť spôsob komunikácie a vyjadrovať sa vecne, stručne a príťažlivo,“ povedal Jamie Dimon, generálny riaditeľ JP Morgan Chase.

Tento prevratný spôsob z vás urobí presvedčivého komunikátora – či už píšete newslettre, e-maily, príbehy, príhovory, prezentácie, tvíty alebo príspevky na sociálnych sieťach. Naučíte sa to robiť efektívne a zapamätateľne. Vďaka nemu vaše texty vyniknú v záplave iných správ a príspevkov, ktoré na nás útočia zo všetkých strán.

  • Začnete tvorbou príťažlivej návnady – teda toho, čo pritiahne pozornosť čitateľa.

  • Ďalej zistíte, ako má vyzerať vybrúsená úvodná veta – priama, krátka a jasná.

  • Naučíte sa upriamiť čitateľovu pozornosť na to, čo je dôležité, a zistíte, ako stanoviť priority a zhutniť najdôležitejšie časti.

V knihe nájdete desiatky tipov a trikov na výber vhodných slov, návody, ako sa zbaviť zlozvykov pri písaní (irónia, anekdoty, slovná vata) a sústrediť sa na ČITATEĽA a na JEDINÚ vec, ktorú si má zapamätať.
Úprimne hľadajte odpovede na početné otázky ako: Keby ste to nenapísali vy, prečítali by ste si to?

A nakoniec najdôležitejšie pravidlo štýlu Stručne a jasne: potreby publika musia byť prvoradé. Ak nie sú, nemáte šancu získať si ho – ani si udržať jeho pozornosť.