Turisti z krajín Blízkeho východu menia priority, Trnavský kraj zážitkov im má čo ponúknuť
Spotrebiteľské správanie turistov z krajín Blízkeho východu sa postupne mení, vyhľadávajú nové destinácie a svoje dovolenky trávia aktívnejšie. Pre Krajskú organizáciu cestovného ruchu (KOCR) Trnavský kraj je to príležitosť nadviazať na dobrú povesť, ktorú v týchto krajinách majú piešťanské kúpele a predstaviť Slovensko ako destináciu, ktorá má čo ponúknuť v každom ročnom období.
Rok 2024 sa niesol v znamení propagácie značky Experience Trnava Region na blízkovýchodnom trhu. Tieto aktivity zahŕňali januárovú prezentáciu v Kuvajte, májový workshop Discover Central Europe v Dubaji, poznávaciu cestu pre zástupcov cestovných kancelárií z Kuvajtu, Dubaja a Saudskej Arábie, ktorá sa uskutočnila v júli, ale aj októbrovú sériu stretnutí s touroperátormi priamo v Rijáde a Dubaji. Nadväzovanie kontaktov pokračovalo v novembri na prvom slovensko-saudskom obchodnom fóre a vyvrcholilo predstavením zážitkov, ktoré Trnavský kraj ponúka, influencerkám z Dubaja. To všetko s podporou Trnavského samosprávneho kraja aj s ohľadom na potenciál Letiska Piešťany.
„Bol to rok plný osobných stretnutí, v rámci ktorých sme získali cennú spätnú väzbu. Výsledkom sú aj produktové balíky šité na mieru priamo pre dovolenkárov z Blízkeho východu. Tí v posledných rokoch menia svoje spotrebiteľské správanie a vyhľadávajú aktívnejšie trávenie voľného času ako v minulosti. Okrem kúpeľnej starostlivosti preto kladieme dôraz aj na gastronómiu, prírodné zaujímavosti, kultúru, tradície ale aj na dizajn a úžitkové umenie,“ hovorí Agáta Mikulová, riaditeľka KOCR Trnavský kraj.
Destinácia, ktorú si na Blízkom východe často spájajú práve s kúpeľníctvom, sa v uplynulom roku prezentovala na tomto trhu aj v kontexte celého Slovenska. Počas prezentácií v Dubaji a Rijáde bol veľký záujem aj o unikátnu krakoviansku čipku a kroje, ktoré na tento účel zapožičalo súkromné etnografické múzeum Za krakovskú bránu.
„Neopomínali sme ani unikátnosti, ktoré ležia za hranicami nášho kraja, a ktoré môžu pri plánovaní dovolenky v Európe u ľudí z Blízkeho východu zavážiť. Snažili sme sa zdôrazniť, že Trnavský kraj a celé Slovensko je destináciou, ktorá má čo ponúknuť v každom rožnom období,“ dodáva Katarína Rohaľová z KOCR Trnavský kraj.
Influencerky z Dubaja, ktoré majú množstvo fanúšikov aj za hranicami tohto emirátu, potvrdili záujem o spoznávanie tunajšej histórie a tradícií. Ich cesta po Trnavskom kraji preto bola kombináciou prechádzok po adventných trhoch, workshopov, ochutnávok a relaxu v piešťanských kúpeľoch.
„Veľmi si užili napríklad pečenie medovníkov, obdivovali adventné trhy a zaujímali sa o naše pamätihodnosti. Potvrdili nám, že priority turistov z tejto časti sveta sa menia a Trnavský kraj im má čo ponúknuť,“ uzatvára Katarína Rohaľová.
Zdroj foto: www.krajzazitkov.sk