Toto všetko priniesol rok 2022 do marketingového sveta
Rok 2022 odborníci pomenovali ako rokom riskovania. Stále sa však nájde mnoho osvedčených krokov, ktorými ste sa mohli stať úspešnými.
Každá kvalitná SEO agentúra musí sledovať trendy, ktoré vládnu marketingovému svetu v konkrétnom roku. Obsahový marketing či klasické SEO služby, na ktoré ste boli zvyknutí, už nemusia stačiť. Iniciatíva a riskovanie poskytuje mnoho smerov ktorými môžete v tomto smere uspieť. My sme sa pozreli na hlavné marketingové trendy, ktoré postupne v roku 2022 objavujeme.
Obsahový marketing stále kráľom
Dopyt po obsahu sa stále zvyšuje. Content marketing je základným kameňom efektívnej marketingovej stratégie. Kvalitné texty a pútavý obsah, ktorý budú milovať aj internetové vyhľadávače, buduje nie len dôveryhodnosť každej spoločnosti. Aj v roku 2022 ukáže vašim zákazníkom skúsenosti, popritom je tu možnosť aj na priamy kontakt s nimi. A to bez ohľadu na to, aké kanály alebo médiá sa rozhodnete použiť. Aj keď aj v tomto smere sa opäť o čosi trendy tento rok zmenili. Takú silu, akú získal video marketing, sme zrejme ešte nezažili. Práve túto zbraň odborníci považujú za budúcnosť marketingových aktivít. Oplatí sa mieriť najmä na YouTube, ktorý v posledných mesiacoch oslovuje viac ľudí vo veku 18 až 49 rokov ako všetky iné podobné siete dohromady. Začlenenie videa do vašej stratégie by malo byť samozrejmosťou.
Influencer marketing
Ak sme už spomenuli videá, v roku 2022 sa oplatí zamerať sa na tie kratšie. Tie sú ideálne pre konkrétne produkty alebo nalákanie na značku. Práve na tejto forme obsahu „vystrelila“ do marketingových výšin väčšina moderných influencerov. Spolupráca s nimi sa stala zaujímavou zbraňou, s ktorou získate pozornosť veľkého počtu užívateľov či zákazníkov. Zmenili sa aj určité konkrétne technické záležitosti. Instagram zvýšil čas videí z tridsiatich sekúnd na šesťdesiat, TikTok umožňuje dokonca až trojminútové videá.
SEO agentúra odporúča nový Google Analytics 4
Obrovské zmeny prichádzajú aj vo svete zberu online dát či ochrany súkromia užívateľov na internete. Treba sa pripraviť na koniec podpory 3rd party cookies a Google Analytics 4. Tie dovoľovali sledovať chovanie užívateľov na vašom webe a ponúknuť mu cielenú reklamu presne podľa jeho profilu. Tento rok je však dôležité nájsť iné riešenia, ktoré sa nebudú opierať o cookies. Anonymné meranie návštevnosti webov tentokrát Google vyriešilo novinkou v podobe Google Analytics 4, ktoré vyhodnocovanie dát dokonca zefektívnila. Všetko je založené na sledovaní udalostí, ktoré sa na webe odohrajú a návštevy idú skôr do úzadia.