Tipy ako nakupovať cez internet

Nakupovanie cez internet sa týka viac ako 90% jeho používateľov, ktorých je na celom svete viac ako 3,5 miliardy. A to už je celkom zaujímavé množstvo ľudí, no nie? Aj vy patríte k internetovej populácií, ktorá s väčšou či menšou pravidelnosťou neváha rozšíriť svoj majetok o niečo nové z eshopu? Potom aj pre vás je určený tento článok s tipmi, ktoré vám pomôžu a uľahčia nakupovanie na internete.

Zľavy 1.0

Jeden z dôvodov, prečo na internete nakupujeme. Také zľavy, aké nájdete na webe, vám kamenné predajne ponúknu málokedy. Rozmach eshopov spôsobil, že predajcovia sa doslova bijú o každého zákazníka a ten z tohto konkurenčného boja jednoznačne profituje.

Ako prísť ku zaujímavým zľavám? Jednou z možností je získať zľavové kódy na Voudes, prípadne nechať si ich posielať priamo mailom. K tomu stačí len vytvoriť si konto v príslušnom eshope, respektíve odoberať jeho newsletter. Ak sa zaregistrujete pod viacerými menami a emailami, môžete využívať viacero zľavových kódov.


Zľavy 2.0

Sofistikovanejší spôsob zliav ponúkajú tzv. cashback portály. Chcete vedieť, ako šetriť za nákupy inak? Zaregistrujte sa na cashback portály Refundo. prekliknite sa do niektorého z jeho partnerských eshopov a spravte nákup. Vďaka tomuto postupu sa vám za istý čas vráti určité percento vynaloženej sumy späť na účet. Cashback totiž funguje ako prostredník medzi ehsopon a zákazníkom. Eshop sa s cashbackom delí o zisk z nákupu zákazníka, ktorého cashback do eshopu privedie, a ten zase vyplatí zákazníkovi istý podiel zo svojho podielu. Ziskové sú všetky tri strany – eshop, cashback, aj zákazník.

Sledujte hodnotenia

Dnes sú všetky obchody svetové, so širokou ponukou perfektných tovarov za skvelé ceny. Ozajstnú pravdu ale odhaľujú až hodnotenia od užívateľov. Sledujte ich a riaďte sa nimi, avšak podľa zásad kritického myslenia. Nie všetky hodnotenia bývajú hodnoverné – niektoré pochádzajú z vymyslených profilov, prípadne sú napísané účelovo. Spoznáte aj podľa toho, že nie sú veľmi detailné a bývajú tiež ladené až podozrivo pozitívne. Čo-to sa môžete o eshope a produktoch dozvedieť aj na mnohých diskusných fórach alebo sociálnych sieťach, na ktorých má dnes už takmer každý eshop vytvorenú svoju stránku.

Vyjednávať je možné aj online

Nie každý má povahu vyjednávať s predajcom o cene tovaru. Táto stratégia sa však dá uplatniť nie len na trhu, ale aj vo svete online obchodovania. Ak ste napríklad vo svojej emailovej schránke našli expirovaný zľavový kupón a chceli by ste v príslušnom eshope nakúpiť so zľavou, skúste to takto: zavolajte na zákaznícku linku a ozrejmite im situáciu; že sa chystáte nakúpiť a radi by ste využili zľavu, no expirovala vám. Ľudia na zákazníckej linke by mali mať tendenciu udržať si vás ako zákazníka a vyjsť vám maximálne v ústrety. V konečnom výsledku vám môžu ponúknuť novú zľavu, prípadne vás oboznámia s postupom, vďaka ktorému čo-to ušetríte. Táto taktika nemusí vždy vyjsť, no za pokus nič nedáte.

Trpezlivosť zľavy prináša

Ak váš problém úplne nehorí, s nakupovaním sa nemusíte ponáhľať. Vložte si veci do košíka a počkajte deň alebo dva. Pre predajcu je najhorším momentom, keď zákazník skončí nákupný proces o minútu dvanásť. A presne toto je ten prípad. Ak máte veci v košíku a ešte ste ich nezaplatili, je dosť dobre možné, že na vašom emaily pristane správa od predajcu s nejakou tou zľavou, prípadne zvýhodnenou cenou za nákup. Ak má tento trik fungovať, tak len vtedy, ak si v danom eshope otvoríte účet a pri nakupovaní doň budete prihlásení.