Spoločnosť Oriflame zverejnila Sustainability report 2022

 Švédska kozmetická spoločnosť Oriflame vydala svoj najnovší Sustainability report, kde popisuje svoju iniciatívu v oblasti udržateľnosti. V rámci minuloročného výročia 55 rokov od založenia značky oslavuje úspechy a upozorňuje na oblasti, v ktorých je potrebné aj naďalej rásť. Stratégia udržateľnosti zahŕňa tri oblasti: Rešpekt k prírode, Príležitosť pro Brand partnerov a tiež Vášeň pre ľudí.

V roku 2022 bola spoločnosť Oriflame už druhýkrát ocenená  ako Európsky líder v oblasti klímy v rebríčku Financial Times a Statista. Tento obrovský úspech spoločnosť motivoval k ďalšiemu zlepšovaniu v tejto oblasti. V súlade so svojím cieľom prispievať k ochrane životného prostredia prešla teraz spoločnosť na nový, udržateľný katalóg a predstavila tiež jeho digitalizovanú verziu. Nový katalóg efektívnejšie využíva papier, vďaka čomu vzniká menej odpadu a šetria sa tým cenné zdroje.

„Udržateľnosť a láska k našej krásnej planéte je jednou z našich najdôležitejších hodnôt, ktoré máme v Oriflame. Pri všetkom, čo robíme, myslíme na našu planétu. Preto sme práve predstavili náš nový udržateľný katalóg. Tým znižujeme odpad, šetríme zdroje a prispievame k lepšiemu zajtrajšku. Jeho nový formát každý rok v Európe ušetrí cez 1 000 ton papiera – to je približne 17 000 stromov,“ uviedol Mikael Björkmyr, generálny riaditeľ Oriflame Slovensko.

Okrem toho spoločnosť zostala v minulom roku klimaticky neutrálna, čo sa jej podarilo dosiahnuť prvý krát v roku 2019 a podarilo sa jej to udržať aj počas obdobia Covid-19 a v priebehu výziev ďalších rokov. Elektrina pre výrobné závody pochádza zo 100 % z obnoviteľných zdrojov a 97 % objemu výrobkov na báze papiera pochádza z certifikovaných udržateľných zdrojov alebo z recyklovaných surovín.

V roku 2022 spoločnosť pokračovala v úsilí na ochranu lesov a získala tiež hodnotenie A- v programe CDP Forest for Palm oil a dostala sa tak na vedúcu úroveň v zavádzaní osvedčených postupov v oblasti palmového oleja. Celosvetovo sa Oriflame zaviazal zaoberať sa ďalšími zložkami mimo papiera a palmového oleja, ktoré môžu prispievať k odlesňovaniu a hľadá spôsoby, ako tieto zložky v ich výrobkoch nahradiť.

Udržateľné výrobky a obaly

V roku 2022 sa Oriflame naďalej zameriaval na zvyšovanie udržateľnosti svojich výrobkov, nových aj existujúcich. Príkladom sú zložky prírodného pôvodu, certifikácie tretích strán, znižovanie množstva plastov v obaloch alebo obaly obsahujúce recyklované sklo alebo plast. Aj v rámci výrobného procesu a chodu spoločnosti sa značka globálne snaží o udržateľnejšiu prácu s odpadmi, napríklad tím, že znovu používajú kartónové krabice, čo v minulom roku spravilo 140 ton opakovane využitých krabíc.  

Oriflame svojim vytrvalým úsilím v oblasti udržateľnosti a inovácií udáva smer k udržateľnejšej budúcnosti kozmetického priemyslu. Komplexným prístupom k udržateľnosti spoločnosť zlepšuje svoju ekologickú stopu, ale aj stopu svojich zákazníkov. Spoločnosť myslí na ochranu vodných zdrojov a lesov. Uberá sa cestou nízkouhlíkovej ekonomiky pre udržanie zdravej klímy a snaží sa komunikovať udržateľné kroky aj pre verejnosť. Celý report Oriflame Sustainability Report 2022 nájdete TU.

Hlavné počiny v oblasti udržateľnosti 2022: