Reklama na šťastie!

Svet sa dobrovoľne vydal na zánik. Z jedálnička vylúčil zdravie, do čerstvo natrhanej zeleniny si postrúhal za štipku chemických prísad, obliekol sa do úzkeho a premokavého plášťa, medzi priateľov si pridal ani ženu, ani muža, ale niečo medzi tým. Sme blázni, priznajme si to! Už aj ďatle zo stromov sa nám posmievajú, že do technológií ťukáme a ťukáme, až sa čudujeme, prečo nás opäť bolí hlava a krvný tlak si s nami robí, čo chce.

Šťastie hľadáme v hazarde, namiesto prechádzky na čerstvom vzduchu si radšej zaobstaráme lekárničku gigantickú ako svet a tešíme sa, že svoje oči si najbližšie pokazíme v 5D kine. Ach, najsenzačnejšie na nás, rozumom obdarených bytostiach je to, že sa chvastáme vyspelým pohľadom na vec, no v prevahe sú aj tak len zakrpatené iskierky (bez)nádeje. Samozrejme, netreba byť pesimista, veď idealisti aspoň netrpia migrénou, buďme kolektívni a pomôžme si nájsť zaručený recept na šťastie!

Vraj najúčinnejším antidepresívom je beh a pravidelná konzumácia zeleného čaju, tak najnovšie zistili neomylní americkí vedci. Len netuším, či postačí zabehnúť do Hornej Lesnej alebo sa mám priamo vydať na Aljašku a potom...tak dookola sveta. A taktiež by ma zaujímalo, koľko hektolitrov toho zeleného zázraku treba vypiť, aby som sa usmievala, aj keď na chleba nebude.

Nie, nechcem spochybňovať výskumy, ja si len dovolím robiť reklamu. Reklamu na to, čo naozaj v dnešnom svete potrebujeme. A pritom to nie je ani zubná pasta, ani nablýskaná kabelôčka, ale obyčajná spokojnosť a radosť z nového rána!

Tatiana Kovalčinová