Prečo sú peniaze a rôzne zľavové kupóny nevhodné darčeky?

Peniaze hýbu svetom, ale aj naším správaním a tým, ako vnímame a sme vnímaní okolím. Majú vplyv na náš bežný komfort a spokojnosť. Sú však situácie, ktoré nás v živote presviedčajú aj o tom, že nie všetko dokážeme práve peniazmi. Lásku si za ne nekúpime ani priazeň tých najbližších. Možno ste to zažili aj vy, keď ste niekoho z blízkych obdarovali práve peniazmi. Prečo sa tomu vyvarovať?

Darček má byť výrazom emócií a dobrého vzájomného vzťahu s oslávencom

To je najdôležitejšie kritérium pri obdarovaní. Vašu snahu milo prekvapiť a urobiť oslávencovi radosť prezrádza nielen samotný darček, ale aj celkový dizajn a dekorovanie. Teraz si predstavte pár papierových bankoviek – ak ich podávate štandardne v obálke, pôsobíte príliš formálne, neosobne. Z darčeka má niečo pozitívne vyžarovať – také, čo hneď prezrádza, že je to od vás a patrí tej-ktorej osobe. Náročné, však? A tu prichádzajú opäť „na scénu“ peniaze.

....Peniaze ako spôsob zjednodušovania si týchto milých povinností

Peniazmi nič nevyriešite – skôr si myslíme, že u oslávenca tým podporíte viac zmiešané pocity. Chceli ste dať peniazmi najavo svoju „silu“ či lepšie spoločenské postavenie? Dávajte si pozor, aby ste neurobili zo seba sebca v obleku a nablýskaných topánkach. Peniaze sú vždy „len“ prostriedkom na zabezpečenie rôznych hmotných a nehmotných potrieb.

Použijú sa teda na nákup a tak k tomu má pristupovať aj každý pozvaní na oslavu. Pred tým jednoducho zakúpi niečo, čo si myslí, že by určite oslávenca potešilo. Tu už bude treba viac popracovať aj s intuíciou a empatiou. A to je kameňom úrazu dnešnej zaneprázdnenej doby. Nemáme čas vžiť sa do prianí našich najbližších. Tým len dokazujeme, ako málo sa vzájomne poznáme a či nám na našich pocitoch vôbec záleží.

Ušetrené a nakúpené zároveň? 

A čo také zľavové kupóny? Aj vám to príde ako nejaký zdrap papiera s vypísanou akciou na produkty, ktoré sú pre vás nepoužiteľné? Nechcete, aby možnosť takého zlacneného nákupu prepadla, tak ju jednoducho darujete. A kde máte tú istotu, že ju využije práve váš obdarovaný? Nebude mať skôr pocit, že ste na ňom „ušetrili“? 

Tatiana