Pár tipov, vďaka ktorým zaručene vylepšíte svoju kanceláriu
Či už renovujete plne funkčnú a zariadenú kanceláriu alebo sa púšťate do úplne nového projektu, inšpirácie na zlepšenie pracovných priestorov nie je nikdy dosť. V nasledujúcich riadkoch nájdete pár tipov, ktoré vám zaručene pošlú nový vietor do plachiet inovácie kancelárskeho dizajnu.
Pod prenájom kancelárskych priestorov spadá veľmi široká škála najrôznejších možností. Môžete natrafiť na plne vybavené, funkčne a moderne zariadené kancelárie na prenájom, rovnako ako na prázdne štyri steny, ktoré čakajú na váš kompletný zásah. Je len na vás, čo vám pre vaše potreby vyhovuje viac a s čím budete spokojnejší. Každopádne kancelárie v meste Bratislava netrpia nedostatkom možností a ich paleta je skutočne veľmi pestrá.
V tomto článku sa zameriame na univerzálne tipy, ktoré posunú vašu kanceláriu na vyššiu úroveň v každom prípade. Presvedčte sa sami:
Takto zaručene vylepšíte svoju kanceláriu:
Hoci sa tomu ešte pred pár rokmi neprikladala skoro žiadna dôležitosť, dnes sa už veľmi dobre vie, že vhodne zariadená kancelária je alfou a omegou dobrého fungovania akejkoľvek firmy. A čo sa myslí pod vhodným zariadením? Predovšetkým vytvorenie takého priestoru, ktorý bude pozitívne vplývať na efektivitu, kreativitu, sústredenie, ale aj spoluprácu zamestnancov. Dôležitá je tiež pohodová, uvoľnená, ale zároveň podnecujúca a tvorivá atmosféra. Týmto tomu môžete pomôcť:
1. Rozdelené pracovné zóny
Vo veľkom množstve pracovísk je bohužiaľ ešte stále bežné, že zamestnanci majú k dispozícii v podstate len svoj pracovný stôl a tam prebiehajú všetky ich pracovné činnosti. Od aktivít, ktoré vyžadujú skutočne veľkú koncentráciu cez tímové porady až po pár minút kľudu pri poobedňajšej kávičke.
Našťastie stále viac firiem myslí na wellbeing zamestnancov, nielen preto, že vedia, že čím lepšie sa ich zamestnanci budú cítiť, tým lepšiu prácu budú odvádzať. Každopádne v praxi to potom vyzerá tak, že pracovný priestor, ktorý majú k dispozícii im umožňuje voľne dýchať, meniť svoje pôsobiská a každý druh činnosti vykonávať v presne prispôsobenom priestore. Konkrétne sú to neformálnejšie priestory na porady, chill out kútiky na relax, či priestory výhradne bez rušivých elementov, kde sa práca s vysokou potrebou sústredenia vykonáva výrazne jednoduchšie. Napríklad aj HubHub coworking Bratislava má takto navrhnuté priestory, aby si tam človek mohol oddýchnuť, porozprávať sa alebo len tak chillovať či sa zahrať.
2. Technika, ktorá vás nepripraví o nervy
Keď počítač neseká, internetové pripojenie je silné ako čierna ranná káva a tlačiaren tlačí práve to, čo sme do nej odoslali, hneď sa nám ten deň zdá o niečo príjemnejší. Skutočne, haprujúca technika vie pripraviť perlivé chvíle aj tým najväčším kľuďasom. Naopak, ak všetko, šlape ako má, je to poznať nielen na odvedenej práci, ale aj na celkovej atmosfére na pracovisku.
Preto sme si istí, že do dobrej techniky, pravidelných preventívnych kontrol a servisu sa určite oplatí investovať.
3. Nábytok, ktorý vám nepokazí chrbát, práve naopak
Problémy s bolesťou chrbta patria medzi jedny z najčastejších civilizačných chorôb 21.storočia. Môžu za to práve sedavé zamestnania a nepridávajú tomu ani nekvalitné kreslá či stoličky, na ktorých sme nútení denne hodiny presedieť. Sedavú prácu asi tak ľahko neodstránime, aj keď môžeme pridať pravidelné pauzy na cvičenie či prechádzky. So zabezpečením vhodného nábytku to však až tak ťažké nebude. Dnes existuje skutočne široká ponuka kvalitného egonomického nábytku, ktorý je pohodlný, bezpečný a zaručí, čo najmenší negatívny vplyv dlhého sedenia na zdravie nášho pohybového aparátu.
4. Kúsok prírody urobí zázraky
Zeleň na pracovisku? Nevyhnutnosť. Okrem toho, že sú izbové rastliny jednoducho prekrásne, pozitívne vplývajú na pohodu na pracovisku, preukázateľne odstraňujú stres a v neposlednom rade zvyšujú produktivitu. A to sa počíta