Marketing, reklama, inzercia V.

Vážení kolegovia podnikatelia!

Dnešným, v poradí piatym článkom, uzavrieme drobné rady efektívnej propagácie vašej firmy. Zásadne - ak je možné - rozhodujte o umiestnení vlastných finančných prostriedkov do reklamy Vy sami.

Ak máte viacej pobočiek, je pre ich úspech zvlášť dôležitý výber manažérov na riadiacich postoch. Úspech každej firmy je založený na výbere správnych zamestnancov. Ak vám aj manažér pobočky doporučí, kde inzerovať, žiadajte zdôvodnenie. V žiadnom prípade nechceme znižovať dôveryhodnosť väčšiny poctivých loajálnych vedúcich . Pomerne často sa však stretávame v praxi s ich výrokmi : “ Inzerujeme v tomto médiu, lebo majú najnižšiu cenu.“ Takéto tvrdenie nie je správne. Cena zásadne nemôže byť jediným kritériom zadávania objednávky. Platí staré známe: Za málo peňazí, málo muziky. Konkrétne: Máte ponuku inzercie na celú stranu A4 za 150,-€ v náklade 5 000 výtlačkov, druhú ponuku 250,-€ za A4 v náklade 35 000 výtlačkov. Ktorá ponuka osloví väčšie množstvo potencionálnych klientov ? Druhá je pre vás jednoznačne výhodnejšia. Preto je veľmi dôležité, aby ste si nechali zdôvodniť, kam idú výdavky do reklamy. Výhovorky typu : “Nemal som čas vyhodnotiť viac ponúk, zobral som najlacnejšiu.“  vás v konečnom dôsledku oberá o efektívnosť vynaložených peňazí do propagácie.

Takéto tvrdenie je nekompetentné. Pre správne posúdenie, kde zadať inzerciu, požadujte informácie o počte výtlačkov, o distribúcii, množstevných zľavách, bonusoch a samotnej cene. Neulakomte sa na najlacnejšiu, ale ponuku komplexne posúďte a vyberte NAJVÝHODNEJŠIU.

Pozor si treba dať pri vyhodnocovaní výhodnosti celoročných dohôd. Zvyčajne ide o 12-24 vydaní v nasledujúcom roku. Ak nie sú tieto dohody podmienené obmedzeniami, sú cenovo výhodné - podpíšte ich. Ak vám však obchodný zástupca ponúkne celoročnú „tzv.výhodnú“ zmluvu podmienenú obmedzením inzercie u konkurencie, jednoznačne ju odmietnite. Ide o neserióznu ponuku, ktorej cieľom nie je vaša prosperita, ale výlučne prosperita firmy, ktorá vám takúto nekalú ponuku predostrie. Každé médium má totiž svoj okruh čitateľov a takouto kvázi výhodnou ponukou prichádzate o nových klientov, v konečnej fáze o vaše peniaze. Takáto ponuka je obvykle „dopĺňaná“ aj ohováraním konkurencie. Je to neseriózne a neseriózna je aj celá takáto firma, aj celý jej produkt.

Vážení podnikatelia, snažili sme sa vám týmto naším miniseriálikom o reklame pomôcť správne sa zorientovať pri efektívnosti vynaložených prostriedkov na vašu propagáciu. Vychádzali sme a zhrnuli naše takmer 20 - ročné skúsenosti z tejto oblasti. Ak sme niekomu z vás dobre poradili, naša snaha nebola márna.

 
Všetkých 5 článkov nájdete na www.tisingplus.sk – inforevue- na tému :Marketing...

Veľa podnikateľských úspechov praje Mgr.Jozef Drabant