Kvalita je cestou k srdcu zákazníka

Popredný slovenský výrobca drevených a drevohliníkových okien - firma Makrowin Detva pravidelne získava spätnú väzbu od svojich zákazníkov. Je to súčasť marketingovej stratégie zameranej na spokojnosť zákazníkov, prejav firemnej kultúry i splnenie požiadaviek pravidelných auditov ISO. Podľa posledného prieskumu sa o ich produkcii až 93% zákazníkov vyjadrilo kladne. Veľmi spokojných s kvalitou výrobkov spoločnosti bolo 64,3% a spokojných 28,6% zákazníkov. Iba jeden zákazník zaujal neutrálny postoj (ani spokojný, ani nespokojný). Informoval o tom Dušan Majer, riaditeľ Makrowin.

,,Najviac ma vždy prekvapia výsledky prieskumu spokojnosti s cenou. Naše výrobky patria k najkvalitnejším na trhu, čomu zodpovedajú aj cenové relácie, v ktorých sa pohybujú. Vyrobiť najvyššiu kvalitu skrátka niečo stojí. Preto údaj, že s cenami spoločnosti je veľmi spokojných 28,6% a spokojných 57,1% zákazníkov, pri 14,3 % neutrálnych odpovedí a žiadnom nespokojnom zákazníkovi, veľmi dobrým znamením. Svedčí o tom, že aj domáci trh je už nastavený na to, aby vedel oceniť kvalitu a patrične ju zaplatiť,“ okomentoval D. Majer.

Ďalej poukázal nato, že aj v ďalších oblastiach sa neobjavili žiadne negatívne odpovede a prevažovalo vysoko pozitívne hodnotenie.

,,Teší nás aj stabilne veľmi dobrý výsledok spokojnosti s montážnymi prácami a servisom výrobkov spoločnosti. Tu máme 64% veľmi spokojných zákazníkov. Obchodníci dosiahli ešte lepšie hodnotenie ako montážnici. S ochotou, ústretovosťou a profesionalitou obchodných reprezentantov spoločnosti bolo veľmi spokojných 78,6%. S ponukou výrobkov spoločnosti-jednoduchosťou a zrozumiteľnosťou, boli všetci spokojní. Rovnako tak boli všetci spokojní s dodacím časom, od prijatia objednávky až po jej realizáciu a s čistotou práce po vykonanej montáži,“
vymenoval D. Majer.

Rozhodujú referencie zákazníkov a odbornosť pracovníkov
Pri rozhodovaní zákazníkov najviac rozhodujú referencie a odborné znalosti pracovníkov. ,,Tieto preferencia sa nemenia od doby ako rozosielame dotazníky. Na otázku Prečo ste sa ako zákazník rozhodli pre kúpu výrobkov od Makrowin (mohli uviesť viac ako 1 odpoveď) odpovedalo 57,1 %, že ich presvedčili odborné a technické znalosti pracovníkov firmy, 50% tak urobilo na základe odporúčaní od svojich známych, som s nimi spokojný 14,3% a 7,1% na odporúčanie architekta a ďalších 7,1% cez architekta. O spoločnosti Makrowin sa 57,1% zákazníkov dozvedelo na základe odporúčania svojich známych, 21,4% z internetu a cez architekta 7,1% a rovnako tak na jeho odporúčanie 7,1%,“ vysvetlil D. Majer.

Za hlavné komunikačné kanály považujú zákazníci internet, e-mail a priamy kontakt predajcu. Tlač a reklamné letáky sa dostávajú na okraj záujmu. Najčastejšie získavali klienti informácie o oknách z časopisu Dom a Byt, ktorý je už druhým rokom najčítanejším časopisom zákazníkov firmy. Príliš sa nezmenili ani najviac preferované vlastnosti pri kúpe okien (viac ako 1 odpoveď): 100% zákazníkov preferuje kvalitu, 57,1% funkčnosť, 50% tepelnoizolačné parametre, 35,7% použité materiály, 28,6% vzhľad, 14,3% cenu a 4% dodatočné solárne zisky v zime.

Dotazník potvrdzuje nastúpenú cestu
Dotazník poskytuje firme odpovede na najdôležitejšie otázky ako ďalej fungovať a na čo sa zameriavať. Makrowinu sa osvedčilo, že  vyrába iba kvalitné výrobky, ktoré určujú trendy na trhu a majú nadčasové parametre. Za svoje peniaze zákazníci môžu dlhé roky vychutnávať najvyššiu kvalitu a nadčasovú eleganciu. ,,Keďže každé ďalšie odporúčanie našich zákazníkov nám pomáha získavať nové projekty, potešil nás fakt, že 92,9 % zákazníkov by na základe skúseností s výrobkami ponúkanými spoločnosťou Makrowin odporúčalo tieto výrobky aj svojim známym,“ vyzdvihol D. Majer.

Za Makrowin hovorí nielen kvalita produkcie, ale aj ocenenia a certifikáty. Spoločnosť získala v júli 2020 certifikát FSC  (Forest Stewardship Council). Znamená to, že jeho výroba  a výrobky spĺňajú podmienky pre produkty vyrobené z dreva, ktoré pochádza z dobre a zodpovedne obhospodarovaných lesov. FSC je celosvetovo uznávaný certifikát, ktorý zaručuje trvalú udržateľnosť krehkých lesných ekosystémov a na najnáročnejšom svetovom trhu v USA, kam Makrowin vyváža značnú časť produkcie, si ho odberatelia vyžadujú.
 Na vlaňajšom stavebnom veľtrhu CONECO získalo bezpečnostné drevohliníkové okno  Makrowin Huricane  ZLATÚ PLAKETU za rok 2019, za vysokú odolnosť voči vlámaniu, kvalitný dizajn a veľmi dobré tepelnoizolačné vlastnosti. Vysokú kvalitu výrobkov Makrowin už v minulosti ocenili odborné poroty veľtrhu Coneco, keď v roku 2016 získali drevohliníkové okná a v roku 2015 bezpečnostné dvere čestné uznania veľtrhu Coneco.

Makrowin, s. r. o., je spoločnosť, ktorá je od roku 1997 významným slovenským výrobcom drevohliníkových okien. Vyrába aj presklené posuvné dvere a je dodávateľom doplnkov k oknám, akými sú interiérové a exteriérové parapetné dosky, siete proti hmyzu, a exteriérové tienenie.

Viac informácií je na: www.makrowin.sk , alebo na tel: +421 45 5455346,
e-mail: info@makrowin.sk