Koronavírus a autoservisy

 Po zavedení „karantény“ a mimoriadnych opatrení na obmedzenie šírenia koronavírusu väčšine autoservisov ubudli zákazníci. Tí sa teraz objednávajú najmä cez aplikáciu alebo telefonicky. Spoločnosť ProfiAuto Service na situáciu zareagovala uskutočnením niekoľkých opatrení, ku ktorým patrí napríklad služba „Door to door“.

V reakcii na vzniknutú situáciu pripravila sieť pre svoje servisy niekoľko rád a odporúčaní, ako aktívne implementovať BOZP na svojich pracoviskách, aby bolo zabránené prenosu nákazy COVID-19. Tiež prišla s novou službou, ktorá chráni mechanikov a zákazníkov. Volá sa „Door to door“ a spočíva vo vyzdvihnutí auta priamo od klienta a jeho vrátenie nazad po oprave. Auto je tak pripravené a zároveň vydezinfikované bez nutnosti vychádzať z domu.

Súčasná situácia pre ProfiAuto okrem iného znamenala nutnosť zrušiť školenia a potrebu ponúknuť mechanikom náhradné riešenie, ako sa i naďalej vzdelávať. Ideálnym spôsobom sú online školenia, ktoré budú v nadchádzajúcich dňoch pripravované. Po skončení mimoriadnych opatrení ProfiAuto pripravuje pomoc v podobe investícii do servisov, ktoré pomôžu autoservisom pri zakúpení nového vybavenia a ďalšom chode ich podnikania. Počas celej jari budú mať servisy pre zákazníkov pripravené aj tzv. jarné balíčky. Vďaka nim si budú môcť klienti servisov kúpiť jarné sety, čiže kvapalinu do ostrekovačov, čistič skiel alebo vône do auta za zvýhodnenú cenu.

„Prijali sem rad opatrení, ktoré majú zaistiť stabilitu a bezpečnosť podnikania našich partnerov. Naši logistici monitorujú vývoj udalostí v ČR a prispôsobujú prácu všetkým vládnym nariadeniam. Pracujeme v snahe čo najviac ochrániť zdravie našich zamestnancov i partnerov, vodičov, a tak dodržiavame všetky súčasné hygienické pokyny. Neustále sme v prevádzke, dbáme na bezpečnosť v práci a prispôsobujeme sa situácii na trhu, ktorá sa stala našou neoddeliteľnou súčasťou. Veríme, že túto situáciu spolu s našimi partnermi, servismi a vodičmi zvládneme,“ povedal Jindřich Krejčí, riaditeľ projektov pre ČR a SR spoločnosti ProfiAuto.

Uvedené opatrenia sú reakciou na bleskový prieskum v sieti. Z neho vyplynulo, že viac ako polovica servisov (60 %) ide v štandardnom režime s plnou pracovnou dobou. Tá menšia časť pracuje na objednávku. Vzhľadom k vládnym odporúčaniam teraz servisy pociťujú zmenu pri objednávkach. Takmer všetky servisy (80 %) uvádzajú, že sa u nich zvýšil počet objednávok cez aplikáciu a telefón. Prieskum ďalej ukázal, že je veľmi dôležité, aby servisy usporiadali informačné kampane o činnostiach, ktoré podnikajú, aby maximalizovali bezpečnosť zákazníkov, pretože väčšia z nich pripúšťa, že také znalosti nemajú.

Najväčší záujem (60 %) je v súčasnej dobe o klasické opravy, ako sú brzdy, olej a pod. Ďalší zákazníci so servismi riešia hlavne závažné a akútne poruchy (20 %). Prezúvanie pneumatík je hlavným úkonom len u 7 % servisov, čo je dané aj chladným počasím a povinnosťou používať zimné pneumatiky do 31. marca. Zaujímavosťou je, že o službu, ako je napríklad ionizácia, sa záujem zo strany zákazníkov zvýšil, a tak vo vybraných servisoch ponúkame i túto nevyhnutnú pomoc pri opatreniach proti koronavírusu.

Na anketové otázky, ako sa s aktuálnou situáciou vyrovnávajú, odpovedali majitelia autoservisov zapojených do siete ProfiAuto Service v dňoch 23.-27. marca 2020. Medzi opytovanými autoservismi sú rovnomerne zastúpené malé, stredné i veľké autoservisy.