Kofola si dala predvianočný darček: prichádza s novou značkou talianskej kávy Trepallini

Po tom, čo Kofola ČeskoSlovensko kúpila etablovanú rodinnú firmu Espresso a vstúpila do kávového biznisu, sa rozhodla svoje voňavé portfólio ešte rozšíriť. Na trh uvádza novú značku kávy Trepallini, ktorá je namiešaná talianskymi majstrami, praží sa pekne po starom a stavia na tradícii a skúsenostiach ľudí podieľajúcich sa na výrobe kávy po generácie. Distribuovať ju chce nielen do gastronómie v čase jej opätovného otvorenia, ale aj do domácností prostredníctvom vlastného e-shopu.

„S kávou sme začali iba vlani a už sa nám v tejto kategórii zapáčilo natoľko, že sme sa rozhodli k našej prémiovej káve Reserva vyvinúť vlastnú značku Trepallini,“
hovorí Karel Hrbek, marketingový riaditeľ Lerosu, teda voňavého piliera Skupiny Kofola, a dodáva: „Prichádzame s čo najautentickejšou talianskou kávou - takou, akú si dáte v malej kaviarni napríklad v uliciach Neapolu. Vymyslenú, testovanú a vyrobenú talianskymi majstrami. Je to zmes arabiky a robusty, káva s plným telom a nízkou kyslosťou, s príjemnou chuťou kakaa a dozvukom sušeného ovocia.“

Na začiatku príbehu novej značky stáli kávoví majstri: Federico Bonomi, majiteľ rodinnej pražiarne, ktorá vyrába kávu už od roku 1886, Simone Pecora z kávového inštitútu ARC, ktorý obchoduje so zelenou kávou z rovníkových oblastí a garantuje jej kvalitu, a ľudia z firmy Cimbali, výrobcu kávovarov so 150-ročnou skúsenosťou. „Práve Federico a Simone strávili veľa času na vývoji chuti, intenzity a vône novej kávy. V Miláne sme potom spoločne otestovali zhruba 15 vzoriek, v ktorých sme našli presne to, čo sme hľadali - kávu silnej, horkastej chuti, jednoducho Caffè italiano perfetto,“ hovorí Karel Hrbek.

Kým kávoví majstri ladili chuť, marketingový tím Lerosu začal usilovne hľadať meno a podobu novej značky. „Chceli sme, aby bola komunikácia naozaj autentická. Taliani často hovoria: Non ti preoccupare! Nerob si starosti! Venuj sa tomu, čo je naozaj podstatné. A to sme aplikovali aj na kávu. Tej kvalitnej talianskej totiž stačia tri veci – miscela (starostlivo vybraná a upražená zmes kávových zŕn), machina (kvalitný a správne nastavený kávovar) a mani (šikovné ruky skúseného baristu). Tieto tri kľúčové ingrediencie nás inšpirovali k tomu, aby sme našu novú kávu pomenovali Trepallini, teda tri body, tri bodky,“ vysvetľuje Hana Nováková, brand manažérka Lerosu. Autentickosť pravej talianskej kávy podčiarkujú čiernobiele snímky použité na obaloch produktov, ktoré nafotil v 60. rokoch slávny taliansky fotograf Ferdinando Scianna.

Kofola týmto krokom potvrdzuje svoju dlhodobú stratégiu postavenú na rozvoji originálnych značiek a silných príbehov, ale aj na znalosti preferencií lokálnych zákazníkov. „Novou značkou si nielen rozširujeme portfólio o ďalší produkt z poctivých surovín, ale zároveň môžeme našim zákazníkom ponúknuť alternatívu k súčasnej prémiovej káve Café Reserva, ktorá pochádza z kávových zŕn z malých plantáží v rovníkovej Afrike, Indii alebo Strednej a Južnej Amerike,“ uzatvára Daniel Buryš, generálny riaditeľ Kofoly ČeskoSlovensko.

Káva Trepallini bude distribuovaná nielen  v gastronómii, ale je už teraz dostupná aj v kávovej sekcii voňavého e-shopu na https://www.leros.cz/sk/eshop. Viac o novinke sa dozviete na www.trepallini.it.