Interiéry týchto áut patria k najkrajším
Extrémny minimalizmus, luxusná klasika alebo extravagantná kombinácia uhlíka a hliníka – súčasné automobily ukrývajú vskutku rozmanité interiéry. Tu je niekoľko modelov, ktoré priam pozývajú, aby sa do nich človek posadil.
Lexus LFA
Úžasný v každom smere. Taký je Lexus LFA a taký je aj jeho interiér. Každý milimeter pri volante japonského superšportiaku bol vypracovaný do najmenšieho detailu – prvky z horčíka a hliníka, mäkká koža a obloženie z uhlíkových vlákien. Ale pozornosť asi najviac priťahuje modifikovaný digitálny otáčkomer, ktorý toto auto dostalo ako prvé na svete. Použitie tohto riešenia bolo nevyhnutné, pretože motor vozidla V10 stúpal do otáčok s takou rýchlosťou, že mu klasický analógový otáčkomer nestačil. A odvtedy sa digitálne budíky stali poznávacím znakom športových modelov Lexusu.
Pagani Huayra
Interiér dvojmiestneho športového Pagani Huayra je ťažké opísať slovami. Všadeprítomný uhlík, množstvo kože, prvky z hliníka a titánu vytvárajú celok, ktorý na jednej strane pôsobí oldschoolovo a na druhej strane je mimoriadne moderný. Pozornosť priťahujú predovšetkým budíky v hlbokých tubách a množstvo kovových ovládacích gombíkov, tlačidiel a prepínačov. Niekto môže byť z toho všetkého stratený, ale jedno je isté – stačí pohľad do interiéru a športiak Pagani si nemožno pomýliť so žiadnym iným vozidlom!
Lexus LC Yellow Edition
Návrhári Lexusu nemali ľahkú úlohu. Vytvoriť pre model LC interér rovnako dobrý ako jeho štýlová karoséria, nebola jednoduchá úloha. Ale podarilo sa a grand tourer Lexusu je vo vnútri rovnako dobrý ako navonok. Napokon, potvrdzuje to aj prestížne ocenenie EyesOn Design. Štíhle vnútorné línie, orginálne držadlá z jedného kúska kovu, koža provotriednej kvality a digitálne budíky každého ohúria. Lexus LC vyzerá ešte výnimočnejšie v limitovanej verzii Yellow Edition, v ktorej čierna koža palubnej dosky nádherne kontrastuje so žltými prvkami dverových panelov a svetlými sedadlami.
Tesla 3
Čo charakterizuje interiér Tesly 3? Takmer nič. V kabíne tohto elektromobilu panuje doslova extrémny minimalizmus, ktorý si niektorí ľudia určite vychutnajú. Na prístrojovej doske je umiestnený iba volant a veľký centrálny dotykový displej. Ten zobrazuje všetky informácie o vozidle a umožňuje ovládať všetky jeho funkcie.
McLaren 720S
Aj britský McLaren vie, ako robiť zaujímavé interiéry. Jeden z novších modelov tejto značky 720S sa vyznačuje množstvom drobných detailov, ktoré na prvý pohľad upútajú pozornosť. Stačí vymenovať ovládacie spínače automatickej prevodovky usporiadané v zvislom rade, alebo výrazný žltý pás symbolicky oddeľujúci stredovú konzolu od priestoru pre spolucestujúceho, či prístrojovú dosku, ktorá sa obracia o 90 stupňov a v závislosti od zvoleného režimu ukazuje jeden z dvoch displejov.
Bugatti Chiron
Interiér auta, ktoré stojí vyše 2,3 milióna eur, by mal pripomínať umelecké dielo. Interiér modelu Bugatti Chiron určite uspokojí aj najnáročnejších estétov. Stredová konzola pozostáva iba zo štyroch gombíkov so zabudovanými displejmi a riadiacou pákou a ostatné tlačidlá sú skryté na hrubom volante. Pred vodičom sa síce nachádzajú dva digitálne displeje, ale sú predelené klasickým tachometrom. Priestor pre vodiča a spolucestujúceho oddeľuje charakteristická priečka v tvare položeného písmena U s vysokým centrálnym tunelom.
Toyota Century
Záplava mäkkého velúru, štýlové drevené obklady, pohodlné sedadlá s masážnou funkciou, k tomu veľké displeje a množstvo vyspelej techniky – také je vnútro Toyoty Century. Vozidlo je dokonca vybavené systémom aktívneho potláčania hluku. Nemožno sa preto čudovať, že luxusnú Toyotu s ručne zhotoveným logom fénixa si zamiloval dokonca aj japonský cisár a tiež mnoho úspešných podnikateľov.
Spyker C8 Preliator
Interiéry športových vozidiel Spyker vždy priťahovali pozornosť originálnym dizajnom. Inak to nie je ani v prípade modelu C8 Preliator. Jeho interiér pripomína tak trochu pilotnú kabínu, alebo americké autá z päťdesiatych rokov, alebo staré kávovary. Vyberte si. Nachádza sa tu mnoho analógových budíkov, hliníka a kože. Nechýba ani pre holandského výrobcu typická manuálna prevodovka s odkrytým mechanizmom.