Drobnosti, ktoré zlepšia vašu produktivitu v práci
Nechcete v práci tráviť čas navyše, ale splniť si do bodky všetky svoje povinnosti? Skúste pracovať efektívnejšie – niekedy stačí zmeniť maličkosti a stihnete neporovnateľne viac za kratší čas.
1. Začnite sledovať čas
Viete, koľko vám denne zaberú jednotlivé pracovné činnosti? Ak nie, mali by ste to napraviť. Nie je možné odhadnúť všetko do bodky, ale skúste to aspoň približne a potom sa snažte dané úlohy za tento čas splniť. Navyše budete môcť regulovať napríklad čas, ktorý zbytočne strávite vybavovaním emailov či sledovaním sociálnych sietí. Verte, že tak ušetríte kopec času.
2. Dávajte si prestávky
Ak si doprajete v pravidelných intervaloch prestávky, zvýši sa vaša produktivita. Preto sa choďte poprechádzať, otvorte okno a zhlboka dýchajte alebo si doprajte strečing v kancelárii. Odborníci odporúčajú dopriať si prestávku po 90-tich minútach práce – tvrdia, že ak pracujeme dlhšie, sústredenosť značne klesá.
3. Naučte sa hovoriť nie
Väčšina z nás má pevne zadefinované pracovné úlohy, avšak aj tak často robíme i to, čo je úlohou našich šéfov alebo kolegov – kvôli dobrým vzťahom na pracovisku. Dôsledok je ten, že sme nervózni a nestíhame si plniť vlastné povinnosti. Pritom stačí povedať obyčajné NIE a všetko bude v poriadku.
4. Multitasking nie je vždy najlepšie riešenie
Aj keď sa môže zdať, že robiť viacero vecí naraz šetrí čas, nemusí to platiť vždy, práve naopak. Vedie to k zníženiu produktivity a stratenému času. Preto je niekedy lepšie venovať sa naplno jednej úlohe a doviesť ju do zdarného konca.
5. Naučte sa veci brať s nadhľadom
Túžite byť skvelým zamestnancom alebo chcete, aby vás povýšili? Je to dobrý plán, urobte všetko preto, aby sa splnil, ale nepreháňajte to. Nikto nie je dokonalý a každý má právo na chyby a zlyhania. Keď prídu, ponaučte sa z nich a berte ich s ľahkosťou.
6. Vypnite emailové hlásenia
Áno, aj táto maličkosť môže zlepšiť vašu produktivitu, pretože mnohých emailové hlásenia lákajú k tomu, aby hneď maily vybavovali. To ich odvádza od úlohy, ktorej sa venujú aktuálne. Maily zvyčajne počkajú – stačí, keď si na ne vyčleníte čas 2 – 3 razy denne.
7. Nepodceňujte zariadenie kancelárie
Podľa niektorých výskumov má dobrý vplyv na produktivitu aj útulnosť pracovného prostredia. Preto si tam doneste fotky svojich milovaných, kvety, sviečky či iné milé drobnosti, ktoré vás rozveselia.
-w-