Digitálna revolúcia v servisoch Lexus urýchli opravy

Pilotný projekt s využitím najmodernejších technológií v autoservisoch spustila značka Lexus. Tento revolučný prístup k opravám vozidiel umožní technikom rýchlejšie a účinnejšie riešiť technické problémy. Zákazníci zasa budú mať prehľad o tom, čo sa deje s ich štvorkolesovým tátošom.

Systém používa špeciálne okuliare HMT-1 značky RealWear a umožňuje technikovi vizuálny aj hlasový kontakt s inými ľuďmi. Umožní na diaľku konzultovať opravy s vlastníkom vozidla alebo odborníkmi z technického centra spoločnosti.


Nezničiteľné okuliare
Okuliare HMT-1 sú v skutočnosti miniatúrny tablet, umiestnený na pohyblivom ramene v zornom poli používateľa. Tablet ovláda operačný systém Android a je vybavený fotoaparátom, mikrofónom, reproduktorom a funkciou hlasového ovládania. Prístroj, ktorý vyvinula firma RealWear pre priemyselné využitie, je vodotesný a odolný voči prachu a nárazom. Nepoškodí ho dokonca ani pád na betón zo značnej výšky.

Obraz zo zabudovanej kamery prenášaný v reálnom čase cez bezdrôtovú sieť alebo Bluetooth sa môže zobraziť na obrazovke počítača či tabletu kdekoľvek na svete.  Zákazník môže vidieť to isté, čo vidí servisný technik, pohodlne sediac pri káve v salóne pre hostí servisu. Ide o modernú verziu japonskej tradície pohostinnosti  omotenashi  v praxi.

Konzultácie v reálnom čase
Rovnakým spôsobom môže servisný technik ukázať komponenty vozidla konzultantovi v technickom centre vzdialenom tisíce kilometrov. Vďaka obojsmernej hlasovej videokomunikácii môže konzultant požiadať servisného technika o zobrazenie konkrétnych detailov pod ľubovoľným uhlom a poskytnúť mu potrebné schémy na riešenie problému, ktoré sa zobrazia na obrazovke v jeho zornom poli. To umožní šetriť náklady spojené s príchodom konzultanta do servisu a opravy sa radikálne zrýchlia – všetko sa deje v reálnom čase.

„Chceme zaviesť viac digitálnych riešení v oblasti servisu partnerov spoločnosti  Lexus, aby sme na jednej strane zlepšili našu prácu a na druhej strane poskytli našim zákazníkom lepšie služby,”  vysvetľuje Jens Brech, vedúci servisu spoločnosti  Toyota Deutschland GmbH.  „Keď zákazník príde s problémom, ktorý má napríklad vplyv na bezpečnosť jazdy, spravidla to vyžaduje konzultáciu s odborníkmi z našej európskej centrály. Riešenie v takejto situácii eliminuje potrebu príchodu konzultanta, s pomocou okuliarov HMT-1 možno všetko zrealizovať rýchlo a efektívne.”

Ďalšie možnosti aplikácie
Pilotný projekt využívajúci systém rozšírenej reality  RealWear HMT-1 odštartovali v júni na piatich najväčších európskych trhoch – v Taliansku, Španielsku, Francúzsku, Anglicku a Nemecku, a potrvá do konca decembra. Ak sa naplnia predpovede tvorcov, v ďalšej fáze jeho využitie rozšíria. Nie je vylúčené, že ho využijú napríklad na prezentáciu nových výrobkov potenciálnym zákazníkom alebo rýchlejšie riešenie odškodného prostredníctvom telekonferencie so zástupcom poisťovne.