Čo všetko ovplyvňuje výkon v práci?

Na výkon v práci má vplyv množstvo faktorov. Od dostatočnej motivácie, cez pracovný kolektív až po stravu a pitný režim. Čo ovplyvňuje vás?

V práci trávime veľkú časť dňa. Pre zamestnávateľa i nás samotných je dôležité, aby sme podávali dobrý výkon. Ten môže byť neraz ovplyvnený aj maličkosťami.

1. Málo tekutín

Hlavne mnohí starší pitný režim podceňujú. Následne trpia zvýšenou únavou, bolesťou hlavy či podráždenosťou, čo sa negatívne odzrkadľuje na pracovnom výkone. Nespokojný je potom nielen zamestnanec, ale aj zamestnávateľ. Mimochodom, jeho povinnosťou je zabezpečiť zamestnancom pitnú vodu. V lete je vhodné doplniť do pitného režimu aj minerálne vody alebo iontové nápoje, ktoré obsahujú elektrolyty. Tie telo vo zvýšenej miere stráca pri potení.

2. Nekvalitná strava

Nielenže si nenájdeme počas pracovnej doby dostatok času na pravidelné stravovanie, ale navyše jeme aj nekvalitné potraviny. V našich jedálnych lístkoch sú stále bohato zastúpené jedlá s vysokým obsahom cukrov a nezdravých tukov. Stále holdujeme jedlám z rýchleho občerstvenia. Výsledok? Zdravotné ťažkosti, pribúdajúce kilogramy i znížená výkonnosť v zamestnaní.

3. Problémy s kolegami

Medziľudské vzťahy nie sú jednoduché. Platí to aj v zamestnaní. Vytvoriť príjemné pracovné prostredie by sa mal snažiť hlavne zamestnávateľ, ale vzťahy sú ovplyvnené aj správaním samotných pracovníkov. Každý z nich by sa mal snažiť vychádzať s ostatnými a byť tolerantným.

4. Chýbajúca motivácia

Spôsobov, ako motivovať zamestnanca, je veľa. Môže ním byť kariérny postup, slovná pochvala či finančné ohodnotenie. Ak človek motiváciu stratí, zákonite robí iba to, čo musí. Nič navyše.

5. Nechuť k práci

Tu sa dostávame k problému, ktorí má asi väčšina ľudí. Možno aj vy chodíte do práce len preto, lebo musíte. Tento faktor je azda najlepšie ovplyvniť vlastným postojom. Teda nájsť na práci niečo pozitívne a zbytočne si ju neznechucovať.

6. Nedostatok odpočinku

Do práce sa chodí pracovať, ale ľudské telo nie je schopné pracovať bez prestávok. Asi pravidelne pauzu nedoprajete, prejaví sa to únavou a výkonnosť klesá. Počas pracovnej doby si doprajte niekoľko krátkych prestávok.

7. Odkladanie práce

Čoraz viac zamestnancov bojuje s prokrastináciou, teda odkladaním povinností. Teda venujeme sa niečomu inému ako tomu, čomu by sme sa mali. Niekedy tento problém človek zvládne sám, inokedy je lepšie vyhľadať kouča či psychológa.

-w-