Čo všetko by mala obsahovať každá reštaurácia?

Prevádzkovanie reštaurácie nie je najjednoduchšou úlohou, no so správnym prístupom či solídnym plánom dokážete zabezpečiť úspech a dobré meno podniku. Každá doba so sebou prináša zmeny, ktorým sa nevyhne ani gastro sektor. Aké gastro vybavenie by teda mala obsahovať kvalitná reštaurácia?

Myslite na ekologickú stránku reštaurácie

Popularita eko produktov neustále stúpa. Ak do svojho podniku zakomponujete množstvo materiálov šetriacich životné prostredie, zaujmete tým okolitú verejnosť a s veľkou pravdepodobnosťou rozšírite svoju klientelu. Obľúbenými sa stávajú napríklad menuboxy z bio cukrovej trstiny. Tieto menuboxy disponujú odolnými vlastnosťami a zároveň sú ľahko rozložiteľné. Keďže cukrová trstina je prírodný produkt, nemá škodlivý vplyv na jedlo, ktoré sa do nej vloží. Pokiaľ je podnik zvyknutý baliť pokrmy do plastových obalov, skúste sa zamerať na ekologicky prijateľnejšie verzie. Organické plastové menuboxy bez obsahu ropy podliehajú prísnym normám a sú certifikované.

Eko obaly majú pestré tvary a veľkosti, takže sa do nich zmestí rôzne množstvo jedál. Ďalej  sem zaraďujeme napríklad eko obaly z obnoviteľných zdrojov, ako je kartón s certifikátom FSC a PLA. Aj napriek skutočnosti, že obaly sú vyrábané z kartónu, ich kužeľovité hrany predstavujú pevnosť a odolnosť voči presiaknutiu. Vo výsledku môžeme tvrdiť, že eko obaly akéhokoľvek druhu sú v súčasnosti základom každej správnej reštaurácie. Čoraz väčšie množstvo zákazníkov je totiž citlivé na obalové materiály, ktoré nie sú šetrné k životnému prostrediu - preto si dajte záležať aj na tomto aspekte podnikania.

Nepodceňujte pripravenosť na denné menu

Obedové menu je časť dňa, kedy personál podniku zažíva pravdepodobne najväčší nátlak v ohľade obsadenosti reštaurácie. V takýchto situáciách je potrebné byť pripravený, pretože aj pri takmer stopercentnej úspešnosti sa vždy môže nájsť nespokojný hosť, ktorý svoje skúsenosti opíše do negatívnej recenzie. Aké esenciálne kroky by teda mala dodržiavať obsluha? V prvom rade sa každý deň naučte naspamäť všetky pokrmy z denného menu – ide o prevenciu pred chybnou objednávkou. Často sa stáva, že hostia nevedia, aké jedlo sa skrýva pod názvom v lístku. V kuchyni zistite, čo znamená „tajomstvo v cestíčku“ či „pochúťka šéfkuchára“, aby ste neskôr s nadhľadom dokázali zákazníkom vysvetliť, o aké pokrmy ide.

Minimálne polhodinu pred začiatkom obedového menu si prichystajte džbány s vodou a košíky s chlebom, aby ste ich vždy mali po ruke. Stručne povedané, súhra personálu, pripravenosť a kvalitné gastro vybavenie je základ úspechu. V prípade, že zákazníci žiadajú o zabalenie menu, v kuchyni si pripravte obalové materiály na dostupné miesto, aby ste neprekážali kuchárom pri práci. Opýtajte sa hostí, či k zabalenému pokrmu nepotrebujú jednorazový príbor. Namiesto plastovej verzie skúste zabezpečiť drevený riad. Práve drevený riad sa vyrába z obnoviteľných zdrojov, konkrétne z osvedčených lesných drevín.

Aké ďalšie gastro vybavenie do podniku?

Nie nadarmo sa hovorí, že dokonalosť spočíva v detailoch. Hoci eko obaly aj drevený riad zohrávajú dôležitú úlohu v oblasti udržateľnosti a popularity reštaurácie, existuje aj iné gastro vybavenie, ktoré by nemalo chýbať v každom reštauračnom podniku. Ponúkate v nápojovom lístku miešané drinky? Nezabudnite na správny typ slamiek. Je zrejmé, že papierové slamky sú ekologickou voľbou, avšak je dôležité vedieť, k akému typu nápoja ich priložiť. K horúcim nápojom ich neodporúčame, pretože sa rýchlejšie rozpustia. Tento výrobok zo stopercentnej celulózy je vhodný práve k studeným nápojom. Odolnejšie a pritom opakovane použiteľné slamky do horúcej vody sú vyrobené z kovu. Zaujímavou verziou sú tiež bambusové slamky. Vyrábajú sa z jedného kusu bambusového kmeňa, sú kompostovateľné, avšak nevhodné do umývačky riadu.

Medzi ďalšie gastro vybavenie patrí napríklad jedálny lístok na recyklovateľnom papieri, čím ďalej, tým viac obľúbený zatavovací stroj, či dekorácie na prípadné spoločenské akcie. Šetrenie času zabezpečujú aj mobilné aplikácie, ktoré odošlú objednávku do kuchyne priamo bez toho, aby ich personál musel zapisovať na papier a neskôr zadávať do systému. V konečnom dôsledku existuje veľký počet možností, ako obohatiť reštauráciu o účelné gastro prostriedky. V prvom rade by ste mali myslieť na základné vybavenie a neskôr podnik rozšíriť o iné zaujímavé pomôcky.