ČERVENÁ OBUV podľa čínskej novoročnej tradície priťahuje prosperitu a blaho
V piatok 12. februára 2021 prejdeme podľa čínskej astrológie do nového Čínskeho roka, ktorý potrvá presne do 31. januára 2022. Vládu nad ním preberie čínske znamenie byvola. Znamená to, že nás čaká presne taký rok, akým je aj samotný charakter tohto zvieraťa. Čaká nás rok tvrdej práce, obrovského rešpektu a trpezlivosti. Obyvatelia juhovýchodnej Ázie veria, že ho treba privítať v obuvi červenej farby.
Energie podľa feng shuei
Dôvodov, prečo si v najbližších dňoch zaobstarať nejaký pár červených krásnych topánok je viacero. No ten najzaujímavejší nájdeme práve v spomínaných východných kultúrach, kde pre tamojších ľudí znamená nový rok nový štart a tak si na začiatok Čínskeho nového roka kupujú nové červené topánky muži aj ženy, aby ich kroky viedli životom v šťastí a prosperite. Červená obuv podľa feng shuei predurčuje jeho nositeľa k jednoznačnému úspechu a ten sa nám všetkým v tomto období nesmierne hodí...
Opäť niečo z protokolu Ríma
V našich zemepisných šírkach boli dlhé stáročia červené topánky symbolom moci, vznešenosti a istým spôsobom aj nadradenosti. V čase Byzantskej ríše si červenú obuv mohli na nohy obuť iba traja ľudia – cisár, cisárovná a pápež. Pápež ju má v protokole predpísanú dodnes.
Aj Kocúr v čižmách obúval len červené
V červených čižmách chodil aj najznámejší kocúr na svete – rozprávkový Kocúr v čižmách. Jeho čižmy mali vyjadriť, že išlo o Pána kocúra, neobyčajného vynaliezavého a prešibaného, skrátka zo všetkého sa vykrútil a bol kocúrom šťasteny. Mimochodom, pôvodného a prvého kocúra v červených čižmách stvoril a svetu po prvýkrát predstavil v roku 1697 spisovateľ Charles Perrault.
Nie náhodné charaktery filmových postáv a farby ich obuvi
V roku 1948 zmenil pohľad na červenú dámsku obuv aj film The Red shoes alebo Červené baleríny – ide o baletný film z povojnového obdobia, ktorý je vo svojom žánre neprekonateľným. To povojnové obdobie nie je spomenuté náhodou. Po vojne sa mnohé krajiny spamätávali nielen z napáchaného zla, ale aj z vyššej zamestnanosti žien. Veru, nie je to tak dávno, čo ženám neprináležalo pracovať na svojej kariére a dosahovať úspechy na vedúcich pozíciách. Červené baleríny, ktoré tvorcovia filmu zámerne obuli iba hlavnej hrdinke sa stali aj vďaka tomuto filmu symbolom vášne, nespútanej ženskosti a úspechu.
Tak čo poviete, je to dostatok inšpirácii k tomu, aby sme konečne aj my, Európania, rozbili všetky tie pochmúrne farby v našich v skrinkách na obuv? K bezkonkurenčne najpredávanejšej čiernej a hnedej obuvi skúsme pridať aspoň jeden pár červených šťasteniek a verme, že s magnetom na šťastie sa nám bude kráčať ľahšie.
Kým v Číne ide aktuálne o veľmi cenný tovar, v Európe si nakúpite červenú obuv najrôznejšieho strihu dokonca aj v zaujímavých zľavách.
Zdroj foto: Deichmann