Ako sa vybaviť na home office

Zariadiť si domácu kanceláriu nemusí byť tak jednoduché, ako sa na prvý pohľad zdá. Hlavne ak budete z domu pracovať dlhodobo. Pripravili sme pre vás kontrolný zoznam.

Na čo pri zariaďovaní home office nezabudnúť?

Spísali sme pre vás kontrolný zoznam vybavenie dokonalej domácej kancelárie. Najdôležitejší je technika, kvalitný kancelársky nábytok, ale aj dostatočná organizácia, poriadok či zdravé a príjemné pracovné prostredie.

Počítač a kamera

Málokto, ak nie všetci, ktorí majú možnosť pracovať z home office, nezvládnu fungovať bez počítača. A navyše pokiaľ robíte vo firme, ktorá funguje na princípe meetingov, nezaobídete sa ani bez dobrej webkamery.
Najprv si spravte výskum, aby ste vybrali počítač, ktorý vyhovuje vašim špecifickým potrebám. Ak plánujete okrem svojej domácej kancelárie mať ešte aj mobilný office, alebo ak vaša práca zahŕňa stretnutia s klientmi, či zákazníkmi a časté presúvanie sa, zvoľte kvalitný a ľahký notebook.

K notebooku určite aj monitor

Monitor je užitočný, najmä ak používate notebook, pretože budete menej zaťažovať krčnú chrbticu. Pri väčších rozmeroch pracovnej plochy sa pracuje jednoduchšie.
Ak nechcete o pár mesiacov navštevovať fyzioterapeuta, investujte nielen do monitoru, ale aj do klávesnice a myšky. Tým uľavíte aj svojim očiam.

Vysokorýchlostný prístup na internet

Ak chcete z domu pracovať naozaj efektívne, rýchly internet je základným kameňom úspechu.

Písací či kancelársky stôl a ergonomická stolička

Sedavé zamestnanie dáva zabrať ľudskému telu viac, ako si myslíte. Preto investujte do stola a hlavne do dobrej stoličky s oporou pre krk. Ideálne bude, ak si kúpite kvalitnejšiu stoličku s možnosťou nastavenia výšky, opierkami na ruky a hlavu.
Stôl sa snažte situovať oproti oknu, aby ste mali dosť denného svetla.

Adekvátne osvetlenie

Tak sa dostávame k ďalšiemu bodu, ktorý vplýva na pracovný výkon - dobré osvetlenie. Najlepšie je prirodzené svetlo, ktoré nie je vždy k dispozícií.
Na svoj pracovný stôl umiestnite aj stolnú lampu. Kvalitné osvetlenie pomáha predcházať nepríjemným pocitom v očiach a bolestiam hlavy.

Organizéry, zásuvky či kartotéky

Veľa firiem je dnes už naozaj “bezpapierových”, no vždy sa nájde pár dokumentov, ktoré máte v klasickej papierovej podobe. Nenechávajte ich len tak na stole, doma sa vám totiž môžu ľahko stratiť. Kúpte si klasický zásuvkový kontajner, kam umiestnite všetky dokumenty.
Možno vám postačí iba organizér, ktorý môže byť priamo na stole, v prípade, že vám poskytne dostatok priestoru.
Organizéry vám pomôžu aj pri odkladaní písacích potrieb, vizitiek, papierov alebo iných spotrebných kancelárskych materiálov.
Do vašej domácej kancelárie sa bude hodiť aj knižnica či police na vzdelávacie dokumenty, knihy a rôzne iné predmety.

Pre niekoho možno aj tlačiareň

V závislosti na povahe vašej práce možno potrebujete aj tlačiareň či iné multifunkčné zariadenie so skenerom a kopírkou. Zvážte viacúčelové zariadenie, ktoré zvládne všetky tieto úlohy.
Každý home office má svoje vlastné požiadavky. Dnes sme pre vás zhrnuli tie najzákladnejšie, ktoré potrebuje každý človek pracujúci z domu.
Nezabudnite ani na ostatné pomôcky, vďaka ktorým budete produktívny a efektívny pri práci z domova. Môže ísť o rôzne dekorácie, napríklad trocha kvetov v okolí pracovného miesta alebo inšpiratívne obrázky. Mnohým pomáha aj relaxačná hudba.