Ako komunikujú ľudia z hotelov a reštaurácií so zákazníkmi?

V cestovnom ruchu sú rozhodujúce detaily. Stačí zlé slovo, nevhodne oblečený personál alebo nesprávne položené príbory na stole či neuprataná hotelová izba. To sú detaily, ktoré závisia od ľudí prvého kontaktu.

Predstavme si napríklad situáciu v reštaurácii. Zákazník si ide vyberať jedlo. Dostane do rúk ponuku jedál. Jeho prvá reakcia: „Čo mi odporúčate?“ „Pozrieť sa do jedálneho lístka,“ reaguje naštvaný čašník. Aj to je realita v slovenských hoteloch a reštauráciách. Hosť sa chce najesť a nevie si vybrať, čašník je nervózny, lebo zákazník sa ani nepozrel do jedálneho lístka. Kto má pravdu? Aký je korektný vzťah medzi hosťom a zákazníkom? 

Kým dnes ľudia vojdú do reštaurácie, baru či hotela, preveria si ich cez internet. Ak má podnik zlé recenzie, idú inam. Veľká časť negatívnych recenzií sa dotýka komunikácie. „Čašník si nás nevšímal, keď prišiel, ani sa na nás nepozrel.“ „Dostali sme pivo hlboko pod čiaru. Čašník nám odvrkol, že to je v poriadku.“ „Recepčná na nás pri reklamácii hotelovej izby nakričala.“ Preto je dôležité, ako vaši ľudia komunikujú so zákazníkmi.

Výborné recenzie sú rozhodujúce

Dnes neutajíte nič, každú zlú skúsenosť píšu zákazníci na webové portály  a sociálne siete. Preto je oveľa lepšie zaškoliť ľudí prvého kontaktu – recepčných, čašníkov, barmanov či chyžné, ale tiež marketérov aj manažment, aby vedeli správne zareagovať v konkrétnych situáciách.

Budujte kvalitné, otvorené a úprimné vzťahy so zákazníkmi a hostia sa k vám radi vrátia. Všetci sa starajú o to, aby sa zákazníci cítili spokojne. Pretože kvôli tomu  chodia ľudia do hotelov a reštaurácií. Oddýchnuť si, vypnúť, dopriať si kvalitné jedlo. Práve personál prvého kontaktu tie túžby napĺňa k ich spokojnosti. Ak sa im podarí vytvoriť príjemnú atmosféru počas celého pobytu, radi prídu opäť.

Ako profesionálne zvládnuť komunikáciu so zákazníkom?

Lektori Akadémie cestovného ruchu majú za sebou roky praxe v slovenskom aj zahraničnom cestovnom ruchu. Poznajú moderné, účinné a overené prístupy ku komunikácii so zákazníkmi. Vďaka nim absolventi školení získajú nový pohľad na prístup k zákazníkom, ktorý môžu okamžite využiť v praxi.

Registrujte sa na bezplatné školenia Akadémie cestovného ruchu www.akademiacr.sk. Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.