6 zlodejov energie v práci

Cítite sa, ako keby vás prešiel parný valec a potrebujete v práci fungovať na plný výkon? Zamyslite sa nad tým, či za vašou únavou a negatívnym naladením nie je niektorý z piatich zlodejov energie v práci.

1. Neviete používať slovíčko „NIE“

Ak si myslíte, že keď budete riešiť všetky pracovné záležitosti vrátane tých, ktoré nie sú celkom vo vašej kompetencii, získate obdiv, rešpekt či povýšenie, zrejme budete sklamaní. Realita väčšiny firiem je taká, že radi využijú všetkých, ktorí sú ochotní robiť aj to, čo nie je v ich náplni práce. Preto sa naučte používať slovíčko nie. V opačnom prípade bude vaša energia klesať.

2. Máte v okolí kolegov, z ktorých srší negativizmus

Je pravda, že kolegov si človek nevyberie a naučiť sa zvládať neustále frflanie, nadávanie či ohováranie príjemné nie je a oberá vás o energiu. Jedinou cestou je naučiť sa využívať pravidlo jedným ucho dnu a druhým von. V opačnom prípade hrozí, že o nejaký čas budete pôsobiť tak, ako vaši negatívni kolegovia.

3. Zabúdate na pitný režim

Mnohí považujú pitný režim za banalitu. V skutočnosti má veľký vplyv na pracovný výkon i koncentráciu. Ak nepijete dostatočné množstvo tekutín počas celého dňa, hrozí vám únava, malátnosť, bolesti hlavy, podráždenosť a tiež poruchy sústredenia sa. Preto majte vždy pri sebe pohár s vodou.

4. Neviete si určiť priority

Zamestnanci sa často dopúšťajú chyby, že riešia viacero úloh naraz a v konečnom dôsledku nedokončia ani jednu z nich. V dôsledku toho sa dostávajú do stresu, ktorý im uberá energiu. Snažte sa preto vždy začať od najdôležitejších úloh a riešiť vždy iba jednu z nich. Po jej dokončení prejdite na ďalšiu.

5. Nedoprajete si prestávku

Mozog nie je schopný nepretržitej koncentrácie, a preto mu treba v pravidelných intervaloch dopriať prestávku. Nadýchajte sa čerstvého vzduchu, doplňte tekutiny, prejdite sa, zhlboka dýchajte alebo zjedzte kvalitné jedlo.

6. Nechávate sa zlákať internetom

Hoci je internet a internetová komunikácia pre pracovný život prínosom, môže vás, naopak, oberať aj o čas a energiu. Čo urobiť? Na vybavovanie mailov si stanovte určitý čas dopoludnia a popoludní. Ak budete medzi pracovnými povinnosťami ešte priebežne sledovať maily, spomalí vás to a aj unaví. Navyše vás to bude lákať k návšteve sociálnych sietí či sledovaniu spravodajstva.

-w-